flash intro

27 April, 2024, 1:52 am

 
Menu
Home
News
Members
Warpage
Interne site (for members)

Dimension X

www.dimensionx.be :: Clan Dimension X :: fragging since 1997 :: Belgian members only :: #dx (irc.quakenet.org)

(#dx random quote) <dx-fragty> bigfoot is zich nog aant schminken

Painkiller Demo op de testbank

Enkele dagen na UT2004 demo kwam de officiele Painkiller demo, een spel waar ne redelijken hype rond hing, snelle actie, bunnyhoppen en veel fragvoer waren de geruchten.

Daarom in navolging van UT2004, een reviewke op zen DX's van den demo. En in tegenstelling tot UT2004 was dees spel niet na 1 match afgezet bij mij, dus da zit al snor.

Ge begint me een soortement koffiemolen in uw handen, da ge direct kunt uittesten op een houten karreke da daar toch maar in uwe weg sta, en dan merkte direct da ze ne mooie zwaartekracht in het spel ingebouwd hebben. Alles valt mooi naar beneden, enemies inkluis

Na 20 meter krijgde het enigste wapen waarmee ge level 1 ( een pitoresk dorpje by night) zult moeten doorworstelen: ne stokkeschieter. (ja kijk, da wapen zal wel ne officiele naam hebbe, mo dees is een dx-report he)
Der is wel niks zo leuk als zo ne domme zombie aan de muur te 'spietsen', hehe afzien slet


Ik kreeg het al direct lastig, ik had natuurlijk direct nightmare gepakt (ni vermieten) en die stomme zombies smijte daar zo 1 gibke tege mij (te vergelijke me de zombies uit quake1) en ik was al bekan halfdood. Saven kunde nog niet (demo he), er ware wel een soort van checkpoints, maar da maakte ni uit, dood = level opnieuw beginnen .
Health ligt er amper, enige manier van opladen is 'souls' oprapen als ge nen enemy gefragd hebt, en dan krijgde het volle 1 healtje erbij!! Om de 50 souls die ge opraapt krijgde dan ook efkes bullettime (+ quad??): 10 seconde da alles wit wordt behalve de enemys die mooi rood worden: kermisschiete dus.


Goe, na de opwarming het serieuze werk...2e level, en ge zie direct zo op uw scorebord "enemys killed: 0/350" en ge krijgt ook direct een soort discuswerper in uw polle met als secondary functie ne shaft "mwoehaha"
Het lachen vergaat u echter direct als ge de meest irritante enemies uit den demo tegekomt...kleine skelettekes die uw tenen komen afbijten. Moeilijk te raken, zeker me dien stokkeschieter en een neipend tekort aan ammo.


De scenery is echt wel mooi, deed mij een beetje denken aan serious sam, en ergens is het spel daar wel op gebaseerd.
Zo komde bijvoorbeeld in een grote stille ruimte, ineens davert heel die level, wordt achter u alles afgeslote en spawnen de enemies. Fun begins.



Als blijk van mijn ownage kreeg ik zelfs zoiets als de holy grail in men handen gestopt...wat het nut ervan is buiten het oprapen weet ik ni. Alsook die 5-frank-stukskes die ge her en der vind in kisten, vazen of potten. Ge hebt het nergens nodig...da zal iets voor de full version zijn.

Ge kunt ook bonussen krijgen door de level met een bepaalde voorwaarde uit te spelen (bvb zonder armor) maar da was out of the question op nightmare. Aan u dus om het uit te zoeken.

Als laatste moogde een robbertje vechten de 'eindbaas'. Een lieflijk monstertje van 30 meter hoog dat vrolijk rondhuppelt in een ruine en rondzwaait met een hamertje ter grootte van een gemiddeld camionetteke. ALLES moet eraan gelove, elke pilaar of muur vliegt in stukke vaneen, brokstukke vliegen in het rond. En da zorgt echt wel voor een schrikeffect. Dit is nog eens nen eindbaas waarvan da ge soms ga lopen ipv rondjes eromheen lopen en rakette spammen.


Als wapen krijgde weliswaar ne rocket launcher en minigun 'in one'
tof tof totdat ge uw health en ammo in het oog krijgt: spam spam *klik* out of ammo...euh...lopeuhhh. Ge moet dus tussen de rondvliegende brokstukken op zoek naar ammo, en ondertusse oppassen voor zijn hamertje.
Ge moogt zelf uitzoeken hoe ge hem neerlegt, sterf eerst nog maar een paar keer :)


Als single-player spel is het in ieder geval geslaagt, de sfeer is er, de domme enemies, de graphics. Ik mis alleen nog een echt cool wapen, maar dees is dan ook maar nen demo.
Multiplayer das iets anders denk ik...het bunnyhoppen zit erin, al is er niks moeilijk aan, spring spring en ge versneld vanzelf, strafejumpen ga min of meer, mo dan beginde rare bokkesprongen te maken. Ikzelf denk dat het niet echt potten gaat breken op dat vlak, enfin, ni meer als andere 3D-shooters. Zeker ni om Q3 of UT te verdringen.



Kwa systeemeisen is het ook niet mals...1.5 gig, 384 ram, GF2 GTS...op mijn arm pcke van +2 jaar oud (1500+, GF3 ti200) bolde het niet echt goed...mits wa detail af te zetten werd het toch speelbaar, maar voor multiplayer: terere
Must...buy...new PC

Ik geef het spel een eindscore van 8 currydogs om een schaal van 4 stukke chocola van 85%, ga ende own painkiller



#10  by Morf   (D57610EF.kabel.telenet.be)Sunday, 18 Apr 2004 18:48 CEST

leuk

#9  by Richard   (c3eea28dc.cable.wanadoo.nl)Saturday, 17 Apr 2004 15:07 CEST

Hoe doe je de rocketjump?

#8  by FragNeger   (194.78.164.2)Thursday, 15 Apr 2004 10:43 CEST

Gebaseerd op serious sam? Painkiller heeft gewoon een UT look maar het voelt en speelt quakeworld.

#7  by smalle   (C3828C83.kabel.telenet.be)Tuesday, 2 Mar 2004 12:47 CET

De trailer ziet er ook wel vet uit... http://www.nvidia.com/object/nzone_painkiller_videos.html

#6  by Abatcher   (69.82-200-80.adsl.skynet.be)Monday, 23 Feb 2004 19:46 CET

2slow, ammo ?
alternate attack fan uw primary gun al geprobeerd, das ne zalige shaft voor leet people :) ge schiet de schijfke of wat het ook is we, da zet zich in de muur en als ge dan naar de puntje da ge weggeschoten hebt aimt, komt er ne shaft uit
nu is het de kunst uw nme's daar in te laten lopen :p

tis gene echte shaft, maar tis wel owne zuh

btw, ge kunt daar ook met nme'kes naar u trekken, handig voor als ze ver weg zijn, en ge hebt dien health nodig :p

kheb zo heel den eerste level uitgespeeld zonder die stokkeschieter (behalve per ongeluk helemaal in het begin, stok gebruikt)
ik denk trouwens da da een special goal is om den eerste level uit te spelen zonder ammo te gebruiken

#5  by 2slow   (213.46.162.168)Sunday, 22 Feb 2004 09:16 CET

niks van

SPAMMEN ! :)

#4  by Sharky   (ppp-62-235-104-103.tiscali.be)Saturday, 21 Feb 2004 12:53 CET

Meer raak schieten he 2slow, dan hebde die extra ammo ni nodig :)

#3  by 2slow   (213.46.162.168)Tuesday, 17 Feb 2004 23:56 CET

zo een cool spel heb ik in geen tijden gespeeld

alleen vind ik dat er meer ammo moet zijn

#2  by Manjak   (D5E0C875.kabel.telenet.be)Tuesday, 17 Feb 2004 19:49 CET

snif, must buy new pc idd :/

Ma volgens mij gaat da ook wel rocken in mp, vo de rest chiquen review :O

#1  by blackend   Tuesday, 17 Feb 2004 19:43 CET

nice review ;x

anti-bot password = iBkmO

Name:
Comment:
Anti-bot password:

  • bold : [b]some text[/b]
  • italic : [i]some text[/i]
  • links : [link=http://www.fom.be]link to FoM[/link]
  • url : [url]http://www.fom.be[/url]
  • color : [color=yellow]some text[/color]
  • quote : [quote]some text[/quote]
  • image : [img]http://www.dimensionx.be/img.jpg[/img]
  • smileys : :) :( :d :o ;) :p 8)



Site design © by Shogun, 1997 - 2003.
No part of this site may be used without the express written permission of the author.
Dimension X is proud to be a Belgian clan!

Nedstat Info         nedstat





 
Random Image
random image
 
Latest QL wars
   DX vs KoW uk  10-8
   DX vs iTrL pl  4-12
   DX vs -FFA- eu  5-6
   DX vs HSC pl  4-9
   DX vs [nsi] eu  6-2
   DX vs z1s uk  1-9
   DX vs s1lly eu  4-9
   DX vs IBM se  5-15
 
Latest Q3 wars
   DX vs grex ru  12-3
   DX vs -?- eu  8-0
   DX vs ddly lt  21-0
   DX vs CZE cz  31-1
   DX vs CZE cz  3-6
   DX vs ddly lt  11-2
   DX vs 303 pl  4-11
   DX vs ddly lt  8-1
 
Latest Q4 wars
   DX vs ++ si  2-28
   DX vs wc se  0-82
   DX vs IQ4 uk  5-14
   DX vs M fr  8-33
   DX vs BIG se  2-27
   DX vs TQA no  17-18
   DX vs Team-4 uk  1-51
   DX vs LGX at  28-5
 
Scheduled wars

QL Team




Q3 Team

1
3
4
5
20
34
43


Q4 Team

1
4
5
20
34

 
Credits to

Frag-o-matic
Clanbase
Jolt

 
 

Processing time : 45.75 ms